Sunday 11 January 2015

Catatan Matluthfi


Matlutfi
Hangat! Dari Vlog ke Buku dan E-buku..




Seronok sangat ke buku ni sampai habis dah stok?




Mungkin kita suka baca diari orang sebab dia rajin mencatat. Macam-macam kisah dan peristiwa habis dirakam. Tapi, ada lagi ke orang menulis diari waktu dunia sedang di hujung jari ni? Kalau adapun, mesti tak ramai. Yelah, zaman sekarang ni semua masuk dalam nota gajet canggih masing-masing. 
Matluthfi tampil dengan sebuah buku yang menghimpunkan segala kisah-kisah mistik, fatamorgana dan epik pun ada dalam buku ini (betul ke?). Namun, sudah pasti tidak mampu menandingi kisah realiti dan pemerhatian tajam penulisnya.
Buku kedua Puteh Press ini pasti akan membawa pembaca mengenali sosok Matluthfi dengan lebih dekat dan lebih intim (hehe), dan yang paling penting mengenal diri kalian sendiri. 

Falsafah menikam sampai tergelak sendirian. Hehe. Jom tengok sedikit cebisan helai-helai yang pedih bak sembilu :

Korban kuliah? Haha,.


Masbuk ke?


Terrorist kan? Nah..


Apa masalah tayar?


Suci dalam debu..


Perghh.. 

Patutlah bestseller buku ni, sarat sindiran tajam dari pengalaman. Terbaik. Saya dah memiliki. Menusuk kata-kata, patutlah pedih sambil menitis airmata. Tahniah, Mat !  

1 comment:

  1. saya baca petikan dari bukuiini menerusi blog kamu pun saya dah ketawa terbahak-bahak... nak kena cari jugalah bukunya. Biasa suka tengok videonya saja :)

    ReplyDelete